Ostașii lui Mircea cel Bătrân și Vlad Țepeș erau numiți “DACI”de cronicarul bizantin Laonikos Chalkokondyles (1430-1470) Detalii…

Oare de ce scrierile medievale sau mai târzii îi numeau pe liderii țărilor românești geți sau daci? Să ne amintim că Iancu de Hunedoara era numit Ioan GETUL, că Mihai Viteazul avea supranumele de MALUS DACUS (Dacul cel Rău) sau că Horea era numit ironic REX DACIAE (Regele dacilor).
Dacă ne-am lua după diverșii istorici de carton care ocupă pe nedrept poziții importante în cultura și educația românească, și care tot încearcă să ne inoculeze ideea că geto-dacii nu au fost importanți în istorie sau că nouă nu ne-a rămas mare lucru de la ei și că, în consecință, din punct de vedere genetic și cultural, nu avem prea multe legături cu aceștia, atunci ar trebui să îi considerăm nebuni sau dacopați pe toți cronicarii care au trăit în vremea lui Iancu de Hunedoara, Vlad Țepeș, Mihai Viteazul sau Horea, și care au vorbit despre români asociindu-i cu dacii și geții.
În sensul celor spuse până acum, este demn de menționat că bizantinul Laonikos Chalkokondyles (1430-1470) cronicar al împăratului Constantin Paleologos ne spune în lucrarea Expuneri Istorice, Cartea a II-a următoarele:
„Mai pe urmă totuși (Baiazid) trimițând armate în Peonia (Ungaria) și Peonodacia (Transilvania), a jefuit țările. După ce însă a mai trecut un timp, a pornit cu război asupra dacilor și a lui Mircea (cel Bătrân – n.n.), domnul dacilor.”
Cu alte cuvinte, în opinia unui contemporan, cronicar al unui împărat Bizantin, oamenii aflați în Valahia sau Țara Românească erau DACI, la fel ca și Mircea cel Bătrân…
Referindu-se într-un alt loc la atacurile muntenilor lui Vlad Țepeș, întreprinse contra invadatorilor otomani, Laonikos Chalkokondiles spune următoarele: „Taberei (otomane) îi era, ce-i drept, teamă de DACII care întru nimic cu mai puțină îndrăzneală făceau câte o mare ispravă”.
Și atunci, vă întreb eu, când ai atâtea dovezi istorice din care rezultă că timp de secole strămoșii noștri medievali erau considerați DACI sau GEȚI de către străini, mai poate fi pusă la îndoială continuitatea geto-dacică a românilor? Evident că nu! Evident că doar de proști și antiromâni!
Daniel Roxin
Tricouri cu motive istorice sau tradiționale: DACIA ART
Oare de ce scrierile medievale sau mai târzii îi numeau pe liderii țărilor românești geți sau daci? Să ne amintim că Iancu de Hunedoara era numit Ioan GETUL, că Mihai Viteazul avea supranumele de MALUS DACUS (Dacul cel Rău) sau că Horea era numit ironic REX DACIAE (Regele dacilor).
Dacă ne-am lua după diverșii istorici de carton care ocupă pe nedrept poziții importante în cultura și educația românească, și care tot încearcă să ne inoculeze ideea că geto-dacii nu au fost importanți în istorie sau că nouă nu ne-a rămas mare lucru de la ei și că, în consecință, din punct de vedere genetic și cultural, nu avem prea multe legături cu aceștia, atunci ar trebui să îi considerăm nebuni sau dacopați pe toți cronicarii care au trăit în vremea lui Iancu de Hunedoara, Vlad Țepeș, Mihai Viteazul sau Horea, și care au vorbit despre români asociindu-i cu dacii și geții.
În sensul celor spuse până acum, este demn de menționat că bizantinul Laonikos Chalkokondyles (1430-1470) cronicar al împăratului Constantin Paleologos ne spune în lucrarea Expuneri Istorice, Cartea a II-a următoarele:
„Mai pe urmă totuși (Baiazid) trimițând armate în Peonia (Ungaria) și Peonodacia (Transilvania), a jefuit țările. După ce însă a mai trecut un timp, a pornit cu război asupra dacilor și a lui Mircea (cel Bătrân – n.n.), domnul dacilor.”
Cu alte cuvinte, în opinia unui contemporan, cronicar al unui împărat Bizantin, oamenii aflați în Valahia sau Țara Românească erau DACI, la fel ca și Mircea cel Bătrân…
Referindu-se într-un alt loc la atacurile muntenilor lui Vlad Țepeș, întreprinse contra invadatorilor otomani, Laonikos Chalkokondiles spune următoarele: „Taberei (otomane) îi era, ce-i drept, teamă de DACII care întru nimic cu mai puțină îndrăzneală făceau câte o mare ispravă”.
Și atunci, vă întreb eu, când ai atâtea dovezi istorice din care rezultă că timp de secole strămoșii noștri medievali erau considerați DACI sau GEȚI de către străini, mai poate fi pusă la îndoială continuitatea geto-dacică a românilor? Evident că nu! Evident că doar de proști și antiromâni!
Daniel Roxin
Tricouri cu motive istorice sau tradiționale: DACIA ART
Din 89 incoace -mai precis din „22 dec 1989” -cand a avut loc MAREA TRADARE DE TARA SI NEAM A GENERALILOR ARMATE NATIONALE SI A SERVICIILOR DE SECURITATE- militarii Romaniei indiferent de grad si arma se numesc MERCENARI si sunt platia ca atare! si cu grade si cu solda si cu PENSII NERUSINATE!
…trecutul „glorios’ nu ne mai ajuta cu nimic!
Salvarea Romaniei de la dezintegrare ca stat si salvarea Poporului Roman de la disparitia ca Neam
o poate inca face doar DICTATURA MILITARA -care pe landa suveranitate, independenta si prosperitate este singura-dar absolut singura – forma de guvernamant care mai poate REINTREGI TARA
Virgil Ciuca
Bucuresti
18 mai 2020
Complet adevărat, complet de acord.
nuai toate tiglele pe casa coane !
Este suficient să vizitezi Muzeul National de, atenție, Istorie, din București și este suficient….
https://youtu.be/Hsaq8uCLAHs
Cu tot respectul, domnule Ciuca, dar am o obiectie si o intrebare pentru dumneavoastra:
-Obiectia consta in ghilimele care incadreaza cuvantul glorios. Eu cred, si sunt sigur ca nu ma insel, ca avem un trecut glorios, noi romanii/getii/dacii, d.p.d.v. militar, cultural, spiritual. Cercetarile istorice, arheologice sau documentare, etc., au rostul lor si vor scoate la lumina noi fapte si marturii ale acestui trecut glorios, care trebuie sa ne fie pilda noua, ca neam, dar si altora; nu neg episoadele si perioadele mari de tristete, de decadere, de involutie a societatii romanesti, dar ele se intercaleaza cu perioade bune, unele stralucitoare ca evolutie a civilizatiei noastre autohtone; toate, deopotriva, trebuie sa ne faca sa reflectam si sa luam decizii potrivite care sa ne salveze ca neam si tara si sa ne propulseze spre un viitor stralucit pe care neamul nostru, prin strabunii sai dar si prin generatiile care coexista in acest moment, il merita cu prisosinta; momentul ’89 si cei 30 de ani scursi de la acel de mare tradare nationala si de involutie a societatii romanesti, din multe puncte de vedere, va ramane in Istorie, ca o pata mare de rusine pentru noi, dar vom trece , cu siguranta, peste el…
2. Intrebarea este urmatoarea: Daca avem o armata de mercenari, si avem, binenteles, cum poate fi ea „strunita”, ca sa ajunga sa-si spele rusinea din „89? Stiu ca e o diferenta mare intre armata romana din „89 si cea de acum, ca si comanda, instruire, dotare, numar si obiective, dar este, totusi, Armata nationala a Romaniei. Nu va intreb cine ar putea sa preia „haturile” armatei noastre, pentru ca si daca ati sti, nu puteti spune… Va salut respectuos, Dinu S.R.
Salutare,
Daniel imi poti recomada si mie o carte despre obiceiurile, tradiitiile si sarbatorile geto dacilor?
Am vazut multe pe dacia-art, dar nu stiu ce sa aleg astfel incat sa se muleze pe cerintele mele.
O zi buna,
Vlad
Salut! Ar fi acestea 2: Credinte magice geto-dacice si Religia dacilor
Domnule Roxin, va rugam sa dati in fiecare articol o bibliografie exacta si precisa, inclusiv pagina si capitolul de unde citati nu doar numele cartii, multumesc! Asa putem verifica si daca este adevarat va putem sustine pe dvs si adevarul pe care il raspanditi!